Nån ordning på lunchrummet får det väl ändå vara?

Om man är flera som jobbar tillsammans, så är det ju även ofta så att man har ett gemensamt rum där man äter sin lunch. Så har vi det i alla fall på vårt jobb. Det finns flera mikrovågsugnar, samt en spis, kyl, frys och två diskmaskiner. Vi har gjort så att vi själva ansvarar för det mesta i vårt kök/lunchrum, alltså ingen som kommer och städar, utan det sker av oss, via ett rullande schema kan man säga. Det är alltså alltid ett par av oss som ser till att diskmaskinen sätts på, töms och så vidare. Jag får lov och säga att en del kollegor slarvar, främst när det kommer till mikrovågsugnarna. Dels använder de inte lock när de värmer, sedan så torkar de inte ur dem! Jag menar, så svårt är det inte att rengöra mikrovågsugn, eller hur?

Dags att klaga lite på kollegorna

Jag brukar alltid ha lock på när jag värmer maten, för det vet väl alla att det gärna säger pooff, så ligger det mat överalltt i den annars. Om det sker, och det kommer utanför så torkar i alla fall jag ur den. Det gör det lättare att städa dem senare. Men många kollegor struntar i detta och det gör det svårare att göra rent dem när det är intorkat. Det känns inte fräscht att värma mat i en smutsig mikro. Så jag ska ta upp detta med mina kollegor att de måste sköta om dem!

13 Feb 2018